Air Bagan Crash အေပၚအျမင္မ်ား

ေသဆံုုးသြားတဲ့ သူေတြ အတြက္ေကာ ဒါဏ္ရာရတဲ့ လူနာေတြ ေကာ .. စိတ္ဒုုကၡရတဲ့ သူေတြအတြက္ပါ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္ .. အထူးသျဖင့္ ေသဆံုုးသြားတဲ့ လူေတြ အတြက္ ပိုု ၀မ္းနည္းမိပါတယ္ ..

အခုု ေလယဥ္ပ်ံက
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-f100-11327.htm
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၁.၈ နွစ္ေက်ာ္ေနျပီး ထုုတ္လုုပ္ခဲ့တဲ့ Fokker ကုုမဏီက အခုု ရွိေတာင္မရွိေတာ့ပါဖူး . ဒါေပမယ့္ ကြန္းထရက္အရ သူတိုု႔အေနနဲ႔ ဆက္လက္ျပီး မန္တိန္းနမ့္ လုုပ္ေပးေနဖိုု႔ Service Team သာက်န္ေတာ့တယ္ …

ျမန္မာနိုုင္ငံမွ မဟုုတ္ဖူး .. အဲပုုဂံမွလဲ မဟုုတ္ဖူး … ဒီထပ္ေကာင္းတဲ့ ေလယဥ္ စက္ပစၥည္းေတြ ဒီထပ္ေကာင္းတဲ့ ေျပးလမ္းေတြ ဒီထပ္ေကာင္းတဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြ ရွိေနေပမယ့္ … နွစ္စဥ္
တကမၻာလံုုးမွာ ေလယဥ္ပ်က္က်မူေတြ မရပ္တန္႔ေသးတာ နည္းပညာေၾကာင့္ ဆိုုျပီး ေျပာဆိုုလိုု႔ မရျပန္ဖူး ..

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_commercial_aircraft

ေနာက္တခုုက ျမန္မာ နုုိင္ငံက ေလယဥ္ပိုုင္းေလာ့ေတြ ကိုု ပဲ ခ်ီးက်ဴးခ်င္တယ္ လိုု႔ အခုုခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ ေျပာရင္ က်ေနာ့္ကိုု ၀ိုုင္းဆဲ က်မလား .. … တကယ္ေတာ့ မရွိရွိတာနဲ႔ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ယူေပးေနရတာသူတိုု႔ပဲ … စက္ပစၥည္း အားနည္းမူ ၊ ေျပးလမ္း ခ်ိဳ႕ယြင္းမူေတြ ဆက္သြယ္ေရး ကရိယာေတြ အဖက္ဖက္က လုုိအင္ေတြၾကားမွာ အဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနရတယ္ ..

ေတြသမွ် ေလွ်ာက္ေရး ၊ ေလွ်ာက္ေျပာေနျကတာ လြယ္ေပမယ့္ .. ေသခ်ာ သံုုးသပ္ျကည့္ဖိုု႔ က်ေန္ာတိုု႔ လူမ်ိဳးေတြ အမ်ားၾကီးလိုုေနျပီ … ဒါမွ ေနာက္ေရွ႕ဆက္ လမ္းကိုု ၀ိုုင္း၀န္းျပီး အေျဖထုုတ္နိုုင္မယ္ .. တြန္းအားေပးနိုုင္မွာပါ …ဘာျဖစ္ျဖစ္ လက္ညိုုးထုုိးေနဖိုု႔ အခ်ိန္မဟုုတ္ေတာ့ပါဖူးဗ်ာ ..

ယေန႔မနက္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ဟဲဟိုးေလဆိပ္နားက Air-Bagan ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈဟာ

– ၆၆kV ဓါတ္အားလိုင္းကို ဝင္တိုက္မိတာ၊
– မီးေလာင္ျပီးေတာ့ အကုန္နီးပါ ပ်က္စီးသြားတာ၊
– အျမွီးပိုင္ က်ိဳးပ်က္သြားတာ၊
– အင္ဂ်င္ မီးေလာင္ပ်က္စီးတာ၊

စတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို တြက္ဆၾကည့္ရင္ အင္မတန္မွ အႏၱရယ္ မ်ားလြန္းလွတဲ့ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးမႈ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေလာက္ ဆိုးရြားတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ေလယာဥ္ပ်က္က်လွ်င္ ပ်က္က်ခ်င္းမွာ ခ်က္ခ်င္းအေရးေပၚ ကယ္ထုတ္ ကယ္ဆယ္တာေတြ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေသဆံုးဒဏ္ရာရသူ ဦးေရနည္းပါတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါတယ္။ ေလယဥ္ဟာ ပ်က္က်ျပီးေတာ့ စကၠန္႔ပိုင္း၊ မိနစ္ပိုင္အတြင္းမွာ မီးေလာင္ပ်က္စီးသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလယာဥ္ပ်က္က်ခ်ိန္နဲ႔ မီးမေလာင္ခင္ၾကားမွာ အျမန္ဆန္ဆံုး ကယ္ဆယ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာဟာ ဒီလိုပံုစံမ်ိဳး ပ်က္က်မႈမွာ အဆံုးအရံႈး အနည္းဆံးလို႔ ယူဆမိပါတယ္။ အဲ့ဒိအတြက္ ေသဆံုးဒဏ္ရာရသူ အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္နဲ႔ အျမန္ဆံုး လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ၾကတဲ့

– အေတြ႕အၾကံဳမ်ားျပီး တည္ျငိမ္ရင္က်က္တဲ့ ေလယဥ္အမႈထမ္းေတြ
– ေဒသခံ မီးသတ္နဲ႔ အရံမီးသတ္တပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြ၊
– နယ္ေျမခံစစ္တပ္က ခ်က္ခ်င္းလာေရာက္ ကူညီၾကတဲ့ စစ္သားေတြ၊
– ရဲေတြ ကို

ခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အေရးရယ္ အေၾကာင္းရယ္ျဖစ္လာရင္ တကယ္ကၽြမ္းက်င္ျပီးေတာ့ စိုးရိမ္စိတ္ မလြန္ကဲတဲ့၊ ကိုယ္လြတ္ရုန္းစိတ္ မရွိတဲ့ ေလယာဥ္ အမႈထမ္းေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ သိလိုက္ရပါတယ္။

ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုးကို ဂုဏ္ျပဳသင့္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/nainghtooaung

ေလယာဥ္မွဴး ကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ရွင္
တကယ္ေတာ့ ဒီေန႔ အဲယားပုဂံရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေလးဟာ အေတာ့္ကို အံ့ၾသစရာပါ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ပ်က္က် တဲ့ေလယာဥ္တိုင္း လူရွင္တယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး၊ ကားေတာင္ တိုက္မိရင္ဘယ္လိုေနမလဲ၊ ခုေတာ့ ေလယာဥ္ေျပးႏႈန္းနဲ႕တိုင္းတာၾကည့္ရင္ ဒီေန႔ျဖစ္စဥ္ဟာ အင္မတန္မွ ကံေကာင္းလြန္းတယ္ လို႔ထင္ပါတယ္၊ ထိခိုက္ေသဆံုးမႈနည္းတာဟာ အင္မတန္မွ အံ့ၾသ၀မ္းသာစရာပါ မနက္ေစာေစာ ဒီသတင္းကို ရတာနဲ႕ လူေတြေသၿပီလို႔ထင္ၿပီး ၀မ္းနည္းမႈေၾကာင့္ မ်က္ရည္၀ဲရပါတယ္၊ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေတာင္ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕လံုးဟာ လွ်ပ္စစ္ျပတ္ေတာက္ခဲ့ရတယ္ ဟိုက ဒီက ဖုန္းေတြ၀င္လာလို႔ ဖုန္းဓါတ္ခဲက ကုန္သြားေတာ့ သတင္းေတြဟာ လူမေသဘူးလို႔ရတဲ့အထိ ပဲ သိရတယ္ ညေနမွ 1750ေလာက္မွာ မီးေတြျပန္လာေတာ့ ဖုန္းအားသြင္းေနရင္း သတင္းေတြ ၀င္လာပါတယ္၊ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ေသတယ္တဲ့ ၊ သူ႕အတြက္ရင္ထဲမွာ လံုး၀ မေကာင္းပါဘူး၊ ကံတရားကို ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ဒီေလာက္ ထက္ပိုင္းျပတ္ မီးေလာင္တဲ့ထဲမွာ တစ္ဦး ဆံုးရံႈးသြား တာကို ပဲ စိတ္မေကာင္းစြာၾကားသိရၿပီး ၀န္ထမ္း၊ ခရီးသည္ 71ဦးအနက္ 70ဦးမွာ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရတာ သိပ္မျပင္းထန္ဘူးတဲ့ အေမရိကန္(2)ဦး။ တရုတ္(1)ဦး၊ ျပင္သစ္(1)ဦး ၊ ျပည္တြင္းခရီးသည္ (5)ဦးတို႔ ဒဏ္ရာရတယ္တဲ့၊ ေလယာဥ္မွဴး ေမာင္ေမာင္ေထြးက ဒဏ္ရာရတယ္တဲ့၊ ဓါတ္အားလိုင္းကို ဘီးညိၿပီး သစ္ပင္ေတြနဲ႕အတူ ဆင္းလာခ်ိန္မွာ ေအာက္က ဆိုင္ကယ္သမား (1)ဦးေသဆံုး တယ္တဲ့၊ ဒီျဖစ္စဥ္ကို ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ေလယာဥ္မွဴး ကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ လူ႕အသက္ (70)ကို ကယ္တင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိ ေျမေပၚမွာ ဒရြတ္တိုက္ဆြဲၿပီး ဆင္းလာႏိုင္တဲ့အတြက္၊ သူေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားခဲ့ရပါမယ္၊ လူတိုင္းဟာ မေတာ္တဆမႈနဲ႕ႀကံဳတဲ့အခါတိုင္း သတိလစ္ ေမ့ေမ်ာ တတ္ပါတယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေၾကာင္တက္ၿပီး ဘာမွ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဘူး၊ ေလယာဥ္မွဴးကို ခ်ီးက်ဴးရတာ ကေတာ့ ကၽြန္မအေတြးမွာ သူဟာ ဆင္းမွ ျဖစ္မယ့္အေနအထားမွာ သူျပန္လွည့္လို႔မရႏိုင္မွန္း သိလို႔ ကြင္းကို ေတာင္းဆင္းတာျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ကြင္းကလည္း ဆင္းခြင့္ေတာ့ေပးမွာမဟုတ္ဘူးေလ၊ ႏွင္းက် ၿပီး ပိတ္ေနရင္ ၀ယ္သာမေပးရင္ ဆင္းခြင့္ေပးမွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္လွည့္ျပန္ဖို႔အတြက္ သူ႕မွာ အခြင့္အေရး မရွိလို႔သာ ဆင္းခြင့္ေတာင္းခဲ့တာျဖစ္ရမယ္၊ ဒီေနရာမွာ 50း50သာအခြင့္အေရး ရွိတာကို ေလယာဥ္မွဴးက 90း10အခြင့္အေရး ျဖစ္ေအာင္ သူ႕ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုခ်ခဲ့တာပါ ၊ ေလယာဥ္မွဴးမွာသာ သတိမရွိရင္ ဘီးနဲ႕ဓါတ္အားႀကိဳးညိပါလာခ်ိန္မွာ သူမွင္သက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွားခဲ့ရင္ အဲဒီေနရာမွာတင္ ေပါက္ကြဲမႈဟာ ျပင္းထန္ၿပီး တစ္ေယာက္မွ ရွင္မွာမဟုတ္ဘူး၊ သူ႕မွာ ဓါတ္ႀကိဳးေတြ သစ္ပင္ေတြပါလာတာေတာင္ ေျမျပင္ကို ၀ပ္ဆင္းႏိုင္ေအာင္ ပဲ့ကိုင္ႏိုင္ခဲ့တယ္၊ ေျမေပၚ ဒရြတ္တိုက္ ၀ပ္ဆင္းခဲ့လို႔သာ ေပါက္ကြဲမႈမျဖစ္ခဲ့တာ၊ လူေတြ (70)ကို (လံုး၀၊ လံုး၀)မယံုႏိုင္ေအာင္ အသက္ရွင္ေစခဲ့တာ၊ ကၽြန္မ အျမင္က ေသးရင္ေသးမယ္၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ဒီေန႔ အျဖစ္အတြက္ ၀မ္းနည္းရသလို၊ လူ(70)အသက္မေသတာကို ၀မ္းသာမိတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေလယာဥ္မွဴးကို ခ်ီးက်ဴးတယ္၊ ဂုဏ္ယူပါတယ္၊ ေတာ္ပါတယ္လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္ရွင္၊ ေျမျပင္ေပၚက ဆိုင္ကယ္သမားအတြက္ ကေတာ့ စိတ္မေကာင္း၀မ္းနည္းရပါတယ္၊ သူ႕ကံကို က ေလယာဥ္နဲ႕မ်ား ေသဖို႔ ကံပါသလားေနာ္၊ ေလယာဥ္ေကာ တစ္ခါေလာက္မ်ား စီးဖူးပါရဲ႕လားလို႔ ေတြးမိပါတယ္၊ သူေသရ တာကေတာ့ မေတာ္တဆမႈအတြက္ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ ေရွာင္လႊဲမရႏုိင္တဲ့ ရုတ္တရက္ခံစားသြား ရတာပါ ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္၊ (ဒီေန႔အျဖစ္ေလးကို ၀မ္းနည္းလြန္းလို႔ ဒီစာေလးကို ေရးတာပါ၊ ေလယာဥ္မွဴးကိုလည္း လူတိုင္း ခ်ီးက်ဴးႏိုင္ပါေစ အမွန္ျမင္ၾကည့္ရင္ ေျမျပင္ ေရာက္တဲ့အထိ သူဆင္းသက္ႏုိင္ခဲ့တာ၊ လူ(1)ေယာက္ပဲ ဆံုးရႈံးခဲ့တာ ဟာ ျမင္တတ္ရင္ေတာ့ ခ်ီးက်ဴးစရာ ဂုဏ္ယူစရာပါ)

ခင္ ခင္
http://www.facebook.com/himawaritgi

ဘာေႀကာင့္လည္း၊
၁။ ေလယာဥ္မူးအမွား၊
၂။ ရာသီဥတုမေကာင္းေႀကာင္း ေလယာဥ္ထိမ္းေမွ်ာ္စဥ္က ေပးပို႔မူအားနည္းခ်က္၊
၃။ ေလယာဥ္ကြင္းရဲ႕႐ွိသင့္ေသာ facilities မျ­ပည့္စ ံုမႈ

က။ ဒိုင္ခြက္ႀကည့္ ဆင္းသက္မႈ စနစ္မ႐ွိ။
ခ။ မီးသတ္ကားစနစ္ ျ­ပည့္စံုမႈမ႐ွိ။
ဂ။ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရးစနစ္ေခတ္မမွီျ­ခင္း။
ဃ။ ေရဒါအေထာက္အကူမ႐ွိျ­ခင္း။

င။ ေလဆိပ္အတြက္လိုအပ္ေသာေငြေႀကးေထာက္ပံ႔မႈကို ျ­ဖည့္တင္းေပးရန္ အစိုးရ ႏွင့္ လြတ္ေတာ္တို႕က နားမလည္ျ­ခင္း။

စ။ အဲပုဂံ တစ္ခုတည္း၏ အျ­ပစ္မဟုတ္ အားလံုးတြင္တာဝန္႐ွိသည္။

ဆ။ေလေႀကာင္းလိုင္းမ်ား၏ လံုျ­ခံဳေရးသည္ တိုင္းျ­ပည္၏ အသက္လုံျ­ခံဳေရးပင္ျ­ဖစ္သည္ကို အစိုးရ ေရာ လြတ္ေတာ္ပါနားလည္ရန္လိုသည္။
၄။ ျ­ပည္တြင္းေလေႀကာင္းလိုင္းမ်ားမႈိလိုေပါက္ေနေသာေခတ္တြင္တာဝန္႐ွိသူ အစိုးရမင္းမ်ား အေတြးအေခၚ ေခတ္နွင့္အညီျ­ဖစ္ရန္တိုက္တြန္းလိုသည္။
၅။ ေလေႀကာင္းလိုင္းတစ္ခုေပၚေပါက္႐ုံနွင့္ အစိုးရတာဝန္ေႀကျ­ပီဟုမွတ္ယူတတ္ေသာသူမ်ားဆင္ျ­ခင္ႀကပါကုန္။
၆။ MIC မွေလလိုင္းမ်ား ေပါေပါေလာေလာဖြင့္ခြင့္ေပးေနျ­ခင္းစဥ္းစားသင့္ေပျ­ပီ။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s