တရုတ္လူမ်ိဳးတစ္ဦးရဲ႕ စီးပြားေရး ေစ်းကြက္ အပိုင္သိမ္းမႈ

Lo Ping Zhong (aka Steven Law, aka Tun Myint Naing) the head of Asia World in Toronto, June 5, 2014.   Credit: Asia Pacific Foundation of Canada.  Note small file size.  [PNG Merlin Archive]

Lo Ping Zhong (aka Steven Law, aka Tun Myint Naing) the head of Asia World in Toronto, June 5, 2014. Credit: Asia Pacific Foundation of Canada. Note small file size. [PNG Merlin Archive]

တရုတ္လူမ်ဳိး ဦးထြန္းျမင့္ႏိုင္(Asia World)က ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို ဘယ္လိုခ်ယ္လွယ္ခဲ့ သလဲဆိုတာ နည္းနည္း ထပ္ေျပာပါမယ္။ တကယ္ေတာ့ ေလဆိပ္တစ္ခုရဲ႕ ေအာ္ပေရတာ အေနနဲ႔ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရမယ့္ကိစၥေတြမွာ မရွင္း မလင္းျဖစ္ေန တာေတြ အတြက္ ေ၀ဖန္စရာေတြ ရွိေနပါတယ္။ ရိုးသားမႈနဲ႔ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈဆိုတာက ဒြန္တြဲေနတဲ့အရာေတြပါ။

Airport Operator အေနနဲ႔ ေလဆိပ္မွာရွိတဲ့ ဆိုင္ေတြရဲ႕ Space Allocation ကို စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ရွိေပမယ့္ ကိုယ့္ သေဘာနဲ႔ကိုယ္ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ ျမင္သာ၊ထင္သာရွိတဲ့ စနစ္နဲ႔ လုပ္ရပါမယ္။ (ေစ်းတစ္ေစ်းမွာ ေစ်းေခါင္း က သူ႔ဆိုင္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအ၀ိုင္းေတြအေပါင္းအသင္းေတြက်ေတာ့
ေနရာေကာင္းမွာေပးၿပီး၊ က်န္တဲ့ ဆိုင္ေတြကို ေခ်ာင္ထိုးတဲ့အလုပ္လုပ္လို႔ မရသလိုေပါ့။) တင္ဒါေတြ ေခၚရပါမယ္။ ေစ်းႏူန္းေတြ တိုးၿပီးေတာင္း တာကေရာ ဘယ္စနစ္အေပၚအေျခခံၿပီး ေတာင္းတာလဲ။

Airport Operator အတြက္ တင္ဒါေတာင္းခံခဲ့တုန္း က ဘယ္လိုစည္းမ်ဥ္း၊စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ရွိခဲ့လဲ။ ေျမဧကဘယ္ေလာက္ငွားခြင့္ရၿပီး တစ္ဧက ဘယ္ ေလာက္ႏူန္းလဲ။ အရင္းေၾက ကာလဘယ ေလာက္တြက္ၿပီး ၀င္ေငြရေပါက္ရလမ္းေတြ ဘယ္လိုေဖာ္ျပခဲ့လဲေပါ့။ ဒါေတြကို ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ ရွင္း မျပဘဲ ကိုယ္သတ္မွတ္ခ်င္တဲ့ေစ်းႏူန္းသတ္မွတ္ၿပီး ေတာင္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့။

ဒါက ေျမ ေနရာေလာက္ပဲရၿပီး ေလဆိပ္အသစ္ႀကီးေဆာက္ေနရတာလဲ မဟုတ္ဘူး။ Existing Facility ေတြ သုံးၿပီး Extension လုပ္ရတဲ့ သေဘာဘဲရွိတာ။

အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့သလို ၂.၇.၂၀၁၂ ရက္ေန႔မွာ ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္ကိစၥ DCA က ခ်ျပရွင္းလင္းပုံက ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ကို ဆြဲထားတဲ့ Schedule ေတြ အတိုင္းလုပ္ၿပီး ၿပီးသြားရင္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္က Domestic Airline ေလာက္ပဲ က်န္ခဲ့ၿပီး General Aviation ကိစၥအဓိကလုပ္ရမွာ။ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ကို အေထာက္ အကူျပဳတဲ့ ေလဆိပ္အေနနဲ႔ပဲ ရွိေတာ့မွာမယ့္အေနအထားေပါ့။ ခရီးသည္ (၅.၄) သန္းေလာက္ handle လုပ္ႏိုင္တဲ့ Facility ရွိဖို႔ပဲ အဓိကလုပ္ရမွာ။

ဒါက ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ အတြက္ Successful Tenderer နဲ႔ back up Tenderer ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြး တဲ့အပိုင္းမွာလည္း အဓိကအခ်က္ အေနနဲ႔ ပါေနတာ။ အခုေတာ့ ဦးစိုးသိန္းနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ခရီးသည္ သန္း ၂၀ ေလာက္ handle လုပ္ႏိုင္တဲ့ အဆင့္ အထိ က်ဳိးစားေနတယ္ဆိုေတာ့ တစ္ဖက္က ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ Project ကို ပ်က္ေအာင္လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ မေပၚလြင္ဘူးလား။ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ၿပီးလို႔ ေျပာင္းသြားရင္ သူ႔ရဲ႕ ၀င္ေငြက က်သြားမွာေလ။ ႏိုင္ငံအတြက္ မဟုတ္ဘဲ သူတို႔အတြက္ပဲလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ မထင္ရွားဘူးလား။

DCA က ျပည္တြင္းေလဆိပ္ (၃၀)ကိုလည္း PPP (Public Private Partnership) လုပ္ဖို႔ အဆိုျပဳလႊာ ေတြ လက္ခံခဲ့ၿပီးမွ ဥပေဒေတြ၊နည္းဥပေဒေတြ မရွိေသးလို႔၊ မထုတ္ျပန္ရေသးလို႔ဆိုၿပီး ေစာင့္ေနခဲ့တယ္လို႔ပဲ နားလည္ထားတာ၊ အခုေတာ့ ဘာဥပေဒေတြနဲ႔ လုပ္ေနၾကတာလဲ။ ဒီလိုပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိတဲ့အခ်က္ေတြက ႏိုင္ငံတိုးတက္ေရးကို အဓိကမထား တဲ့လုပ္ရပ္ေတြလို႔ပဲ ေကာက္ခ်က္ရေတာ့မွာပါဘဲ။

ဆားပုလင္းသာဂိ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s